lite smått & gott

Skola idag med jag brukar tycka att torsdagar inte är helt fel i skolan för vi slutar tidigt och bara bra saker, fast idag har jag tyckt att allt har gått hur segt som helst men nu är man i alla fall hemma från skolan :) slutade 13.35 :) och imorgon blir det ännu bättre 11.35 och har bara 4 lektioner imorgon:).

Igår var jag ju då på "sminkparty" som jag skrev, det var jätte roligt först fick man någon kräm man skulle smörja in händerna med och sen en annan kräm som känndes som att det var stenar eller något liknande i, den satt man och smörjde in på händerna ett tag och sen gick vi och tvättade bort det, och snacka om nya händer efter det. Händerna blev som "mamma händer"/ "bebis händer" och efter det så fick vi tvätta oss rent i ansiktet med något ansiktsvatten och sen fick vi något som vi skulle smörja hela ansiktet med som skulle ta bort "smuts" och döda celler i ansiktet och göra ansiktet rent & fint, och sedan tvätta bort det med vatten. Äntligen kom vi till det roliga hehe att sminka oss själva, först fick vi varsen foundation (som pasade var och en) som vi smetade ut i hela ansiktet och sen blev det mascara och rouge, jag blev riktigt nöjd med min spegelbild sen när vi var klara (ville typ bara stå i speglen och kolla lite längre på sig själv hihi) så det fick bli att köpa den där foundation som kostade 119 kronor och som täckte as bra och det syndes inte att man hade någon foundation (det ska ju inte synas) ansiktet blev helt perfekt, så den har jag haft på mig idag:) ( glömde kanske & skriva lite mer saker vi gjorde med ansiktet men ändå).

"Det havt dolda"  av Jonas gardell   följer den serien snacka om bra serie i like :) någon mer som följer den? på svt klockan 9 på torsdagar eller kan man ju se den på webben:)



Hilma den sötaste:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0