Hilmas tand har gått av :(


Stackars liten söt, Hilmas tand gick av idag=(.
Men lika söt är hon för det.



Såg denna dikt som en kille hade skrivit men jag vet inte vem, men jag tyckte den var så fin så var tvungen att ha med den.


En natt hade en man en dröm.
Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud.
På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram. Han märkte att vid varje period i livet fanns
spår i sanden av två par fötter:
Det ena spåret var hans, det andra var Guds.

När den sista delen av hans liv framträdde,
såg han tillbaka på fotspåren i sanden.
Då såg han att många gånger under sin levnads vandring fanns det bara ett par fotspår.
Han märkte också att detta inträffade under hans mest ensamma och svåra perioder av sitt liv.

Han frågade Gud om detta, "Herre, du sa att du
aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen.
Men under de allra svåraste tiderna i mitt liv
har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå,att du lämnade mig när jag behövde dig mest."

Herren svarade: Jag skulle aldrig lämna dig under
tider av prövningar och lidande.
När du såg bara ett par fotspår - då bar jag dig.


Man kan hoppas att det bara visar ett par fotsteg hos mig också, så att Gud bär mig över denna hemska saknad och sorg, men änn så länge går han nog bara vid min sida, men min familj,extra familj,vänner,släkt,bekanta och alla snälla och fina kommentarer jag får har och hjälper mig när jag har svårast som är nu, nu när du är borta, nu när du inte är här, då finns ni där för mig, tack för att ni hjälper mig över dom svåraste perioderna och dem ljupaste dalarna av sorg.
TACK för att ni finns
 Kramar Nettan!



Kommentarer
Postat av: Martina

Svar. ja de förstår jag och jag tycker inte de låter konstig, för det var ju något som var vardag då han levde.

Själv kan jag också tänka så ibland när jag är i Skrylle (skogen) där Rikard jobbade att tänk så ser han liksom mig nu, och man hoppas på att han ska komma fram och hälsa vilket han inte gör längre. Ja de med ljuset är jätte bra tycker jag, så kan man sitta där och prata med dem för sig själv :)

Kram

2009-05-11 @ 21:48:45
URL: http://miniimartina.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Oj stackars henne :/ Framtanden var det ju också :/ Vad hände? :P

<3

2009-05-13 @ 18:57:20
URL: http://flickanheterbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0