Jeanette!

Namnsdag - Fredag den 29 Maj


Idag är det Yvonne och Jeanettes namnsdag, och det betyder att jag har namnsdag idag:), men jag måste ändå passa på att gratta alla på namnsdagen som heter Yvonne också och såklart alla som heter likadant som mig, Jeanette:).

 Jeanette är ett kvinnonamn med betydelsen lilla Jeanne, alltså en diminutiv form av Jeanne, som är en fransk form av Johanna som i sin tur har grekiskt ursprung. Jeanette betyder, precis som Johanna, "Gud har förbarmat sig". Nettan är ett vanligt smeknamn för smeknamnet Jeanette, som har använts i Sverige sedan 1680-talet.

 Jag har redan fått en massa "grattis" via telefonen:), pappa ringde först och sade,

pappa-"Grattis"
Jag- Va?
pappa- ja du har ju namnsdag idag har du glömt det?

 haha snacka om roligt jag trodde pappa var helt borta och trodde att jag fyllde år idag för att han sa grattis, så fel det kan bli
         Idag är det bara 5 dagar kvar tills jag fyller år:)
Kramar Nettan!
                                                                                                                                         



Kommentarer
Postat av: Ida

Sv:

Jo jag förstår det :)

2009-05-29 @ 15:05:33
URL: http://perfektioon.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Grattis på namnsdagen då och grattis i förskott till födelsedagen!:.))

2009-05-30 @ 02:57:25
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0