Ta allergier på allvar!

Tarmludd
Vid glutenintolerans minskar tarmluddet i höjd och tarmen blir sedan helt slät. .

Stackars Emma som blev sjuk utav kakan och som var Blomstermåla(Folket hus).
 fel, jag tycker att man ska ta allergier lite mer på allvar, jag har själv gluten och många som har sagt "ja men det är glutenfritt det tål du" och så äter jag och blir skitsjuk då säger dom men jag trodde inte att det var så farligt, i alla fall om jag tålde vanliga kakor och frågar efter glutenfritt så ska jag också få glutenfritt och inte en vanlig kaka och en sedan en komentar som lyder "men jag trodde inte det var så farligt", ber man om en sak så ska man ju också få det.
Ta allergier på allvar, det är inget att leka med, sätter jag i mig en kaka som inte är glutenfri så blir jag jätte sjuk i flera dagar och spyr, och så tar det ett tag för tarmluddet att bli normalt igen efter att ha utsatt tarmen för detta, och under tiden som tarmluddet ska bli normalt igen så försämmras förmågan att suga upp näring.
Ta allergier på allvar.
Kramar Nettan!




Kommentarer
Postat av: Johanna

Håller med har själv gluten och det är inte alls många som tar detta på allvar, bra skrivet :).

Din blogg är jätte fin kram

2009-05-04 @ 12:26:01
Postat av: Nettan

Johanna; Okej, det är väldigt dåligt att dom inte tar allergier mer på allvar.

Tack så jättemycket Kram:).

2009-05-06 @ 12:28:29
URL: http://glutiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0