Sluta, jag mår redan dåligt!

Det är fegt att sparka på någon som ligger ner.
Så sluta att sparka på mig, det räcker jag har hört tillräckligt ifrån dig.

Vissa dagar är bättre än andra men några rikitiga bra dagar har jag hitils inte varit med om,
när jag är i den djupaste sorg och ligger så långt ner man kan, måste du sparka på mig då??

För att du tycker att jag är konstig att jag sörjer och att jag gråter utav saknad för att jag mist en nära person, så behöver du inte säga det håll att istället för dig själv för det sårar, fatta det.
Jag har sovit några få timmar inatt, dem andra har jag gråtit och pratat i telefon för att jag ska må lite bra i alla fall, och det blev bättre mycket bättre men inte exakt bra.

Du sa dem orden jag behövde höra
du sade det så att jag orkade att somna
du sade att för att jag ska orka med allt efter allt detta som har hänt
du sade för att jag inte ska bry mig om skit snack.
Du sade det jag behövde höra.

Tyck och tänk vad du vill, för det kan ingen hindra dig
men att såra och vara elak mot någon som redan mår så dåligt som en människa kan är fel
du kanske bara skrev lite men tänk på att jag läste att
ord kan göra så mycket ondare än ett slag
när inser du att det är normalt att sörja efter någons död?
när inser du att sorgarbete tar tid?
när inser du att du har gjort fel?
Jag vill inte höra mer ifrån dig tills du har accepterat att jag alltid kommer att sakna Magnus, hur många år det än tar, men det blir bättre men han försvinner aldrig
om du inte vill "vara" med i mitt sorgarbete så får du komma tillbaka när den tiden är över men tänk på att jag kommer att nämna honom för det och jag kommer att sakna honom för det, han kommer alltid att vara en del utav mitt liv och det kan ingen ta ifrån hur mycket än någon vill det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0