Barn är härliga

Idag när jag,Kristina och Hilma hämtade Emma på dagis så gick Hilma in och hälsade på Emma och hennes kompisar, hon målade lite med dom andra och så skulle vi åka hem. Hilma ville inte ha med teckningen hem sm hon hade målat men dom andra envisades med att Hilma kunde ta med den hem, sedan så sade en tjej "men du kan ta med teckningen hem och så kan du måla klart och visa din storasyster" och så pekade hon på mig. Emma svarade då snabbt istället för Hilma att jag inte var deras storasyster men det var komplicerat sade hon sedan när hon stod och tänkte.

Det är sant det är komplicerat men det lät så roligt när en 6åring sade det, jag är inte deras storasyster och jag är inte deras släkting och inte deras kompis varken barnens eller Kristinas, så ja det är komplicerat. Det är min x-tra familj så ja visst kan man säga att jag är deras x-tra syster.


Kram Nettan!


Kommentarer
Postat av: Kjell

Så söta niär

2009-11-26 @ 21:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0