8 månader

Du dog en onsdag för exakt 8 månader sedan, men datumet har ingen betydelse längre vissa dagar mår jag bättre och andra dagar sämre, man behöver inte svartmåla en viss dag utan bättre att sörja när det känns som värst. Om drygt en vecka fyller Hilma 3 år, den lilla tjejen börjar bli stor men det som skär mest i hjärtat är att du inte kommer att vara där på hennes tredeje födelsedag.
Än att tänka på allt negativt (i detta finns inget posetivt) och på det som vi aldrig han att göra så känns det bättre att tänka på allt som vi gjorde tillsammans, alla minnen vi fick.
Jag saknar alla kvällar då vi satt och pratade sönder alla tv program och alla filmer, alla "tjaffs" och "bråk" vi hade, minns du när vi höll på att tetas med varandra hela tiden?
Jag minns allt och jag lovar jag glömmer att aldrig, någonstans i mitt hjärta finns alla minnen vi han dela.
Jag saknar barnen det känns som att jag inte orkar vänta längre på att få träffa dom, det räcker med att jag får lida för att jag aldrig får träffa dig igen. Men jag vet i alla fall så hoppas jag att vårt liv på jorden inte var vårt slut, allt som vi fick dela måste upprepas och det vi inte han göra måste göras, och alla skratten och alla tårar måste vi få dela igen.
"Tills döden skiljer oss åt" är en myt, döden skiljer en aldrig åt man är på olika ställen men kärleken är den samma. För att du bor i himmlen glömmer jag dig aldrig och jag älskar dig lika mycket trots att du inte är där vi är.

Skulle du känna igen mitt namn om du såg mig i himlen?
Skulle du känna detsamma
Om jag såg dig i himlen?
Jag måste vara stark och driva vidare
För jag vet jag stannar inte länge här i himlen
Skulle du hålla min hand om du såg mig i himlen?
Skulle du hjälpa mig att stanna
Om jag såg dig i himlen?
Jag måste hitta min väg genom natt och dag
För jag vet jag kan bara inte stanna här i himlen
Tiden kan ta dig ner, tiden kan böja dina knän
Tiden kan bryta ditt hjärta, har du tiggit snälla, tigg snälla
Bortom dörren finns fred jag lovar
Och jag vet i himlen finns inga mer tårar...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0