2 år ihop med er!


Idag ska dom söta trollungarna sova över hos oss:), vi har varit på valmässoafton firande fast utan någon brasa som dock var mindre roligt, men barnen dom vann massor utav saker när dom öppnade fullt med lotter var, som dom tyckt var jätteroligt och såklart så blev dom jättestolta att dom vann saker *hihi*.

Idag har jag inte gjort något specielt, jag har varit i skolan och sedan så har jag hjälpt till på macken med inventering som är väldigt tråkigt men sådant ska ju också göras hehe:), och så har vi varit och kollat på "elden" som inte var någon eld men ändå. Nu ska jag snart gå upp och slöa framför tv:n och så ska jag snart gå och lägga mig för shit vad trött jag är men skönt är det att man är ledig ifrån skolan imorgon pga att det är 1 maj imorgon:).

Idag har vi kännt varandra i exakt 2 år, men det känns det verkligen inte som för det känns som mycket mycket mera det känns som att vi har kännt varandra hela livet (jag pratar om Kristina,Magnus,Emma och Hilma) men det kanske blir så om man är hos några varje dag i 2 år då känns det ju som man har känns varandra längre och man lär ju verkligen känna varandra när man umgås så ofta.

Magnus idag har du och jag kännt varandra i 2 år men det känns som jag alltid har kännt dig men du ska veta att under den tiden jag fick lära känna dig och umgås med dig var jätte bra, och jag ångrar ingenting och verkligen inte att vi lärde känna varandra. Jag saknar dig min underbara "extra pappa". Snart sprids din kropp över det gröna gräset i minnseslunden, jag ska vara med när du sprids med vinden och åkta dit ofta och vara hos dig för då vet jag var du är för just nu så kan inte jag gå till dig och prata och gråta för då finns ingenstans just nu som man kan gå till och "hälsa" på.

Jag har tänkt att köpa gravljus och smycka dom fint och skriva på dom och sätta ut det till dig i minnseslunden sedan när du har spritts, för jag gillar inte gravljus i sig dom ser så läskiga ut och sorgsligt så jag vill göra dom fina för din skull så att allt ska kännas så bra som möjligt.

Jag kan skriva hur länge och hur mycket som helst om dig och till dig för jag finner aldrig något slut för det finns inget slut om dig och det är bra, men då får jag göra lite egna slut i mina inlägg annars blir dom väldigt långa:).

Jag minns första gången vi träffades, minns att så väl. Jag och Elin var den dagen och så sade mamma att dom skulle gå till några som hette Kristina och Magnus för att dom hade bjudit över mamma och pappa, och så frågade mamma om jag och Elin ville följa med men jag tänkte länge och var mycket tveksam innan jag bestämde mig, för jag tyckte det lät som en gammal tant och gubbe som inte var så specielt roliga men tillslut följde Elin och jag med ändå, och oj vad man kan ha fel det var ju ingen gammal tråkig tan och ingen gammal tråkig tant för dom hade ju småbarn så då lös jag upp av glädje *hihi*, är man barnkär så är man så jag gick och bar på Hilma hela den kvällen och Kristina frågade ofta om hon skulle ta Hilma för om jag tyckte det var jobbigt, och jag tyckte att det lät konstigt vadå jobbigt? kunde detta vara jobbigt typ hehe. Efter den dagen så brukade jag gå till macken och kolla om dom var där och om dom var det så sa jag till mamma att hon kunde bära Hilma så att jag kunde ta henne och bära henne haha:), jag gjorde så några gånger ch sedan så sa mamma att jag kunde hälsa på dm om jag ville men jag tyckte det lät konstigt så mamma fick ringa och fråga och ha sig och tillslut så gick jag till dom, och efter den dage så var jag där varenda dag jag följde till och med dom till öland på "semester" den sommaren:). Det klickade till direkt kan man vekligen säga *hihi*.
Jag tycker Kristina är en jätte snäll och gó person som man kan prata om allt med och som jag verklige trivs ihop med, och jag tyckte Magnus var en jätte snäll och härlig person som jag pratade mycket med också, hade han sagt en sak eller lovat en sak så höll han alltid det och han kom alltid ihåg sådana saker jätte väl, han var en fantastiskt bra människa som jag trivdes jätte bra ihop med, och nu kommer vi till barnen det lilla hjärtat i det hela hehe med det menar jag att jag skulle aldrig få lära och känna dessa fina människor om det inte var för barnen, för jag hälsade ju på hos dom och så för att dom hade sådana söta barn och så var det ju plus poäng sedan när det var sådana underbara personer till föräldrar, och skulle det vara att jag inte alls gillade föräldrarna skulle jag ju inte gå dit mer och då skulle jag ju inte känna dom underbara banen Emma och Hilma, så allt måste ju vara perfekt och det var det, enligt mig:).
 Nu ska jag sova:)
Kramar Nettan!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag håller med dig! Gravljus är läskiga och inte ett dugg personliga. Vilken fin idé du kom på! Är säker på att ljusen kommer att bli fina och precis så personliga som du vill.

Beklagar din sorg.

Stor kram.

2009-05-01 @ 19:57:13
URL: http://glitterogon.blogg.se/
Postat av: Nettan

Sara;Ja jag har aldrig direkt gillat gravljusen så det kommer kännas bättre och "roligare" att pynta ljusen och skriva något fint på, och så ska han ju ligga i minneslunden så han har ju ingen sten eller så, så det kommer att kännas bra att skriva hans namn på och våra då att vi saknar honom och så:). Kram nettan

2009-05-01 @ 21:01:27
URL: http://glutiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0