Dag 1

Dag 1- Presentera mig själv

Jag föddes den 3 Juni 1993, mitt fullständiga namn blev Jeanette Monica Karin Andersson.
Jag var en skrikig och gnällig bebis så vi åkte in och ut på sjukhus men ingen "hittade" något. Vid treårs ålder testade dom mig mot gluten och  några gastroskopi senare fick vi svaret, att jag hade celiaki (glutenintolerans). Jag fick glutenfri mat och började bli bättre, förutom att skolan gjorde fel några gånger som innebar att jag blev väldigt sjuk. Några år senare fick jag svaret att jag var överkänslig mot laktos.

Jag hade många olika kompisar när jag var liten och många flyttade här ifrån, men jag hade två bästisar Tina och Elin, när jag gick i mellanstadiet flyttade min kompis Tina till sin mamma, långt här ifrån. Jag började högstadiet "ensam", från ha gått i sexan ensam tjej med 13 killar så hade jag ingen tjejkompis med mig till den nya skolan. När jag började 7an fann jag två nya kompisar, Beatrice och Cindy dom umgicks jag med. Jag trivdes inte på högstadiet, 7an gick bra men sen i 8an splittrades klasserna och jag hamnade med en klass som jag inte umgicks med någon, efter ett tag började jag och en tjej i den klassen att umgås men hon var sällan i skolan så jag började göra likadant. När jag gick i 9an dog en närstående person till mig och jag började gå hos kuratorn och när jag gick ut 9an var det en ända stor lättnad. Jag gick inte ut med några bra betyg så jag fick läsa upp matten och engelskan på IV, det året lärde jag mig mycket. Jag hade aldrig vågat stå framför en grupp och talat men där lärde jag mig det och jag trivdes med klassen, Cindy från högstadiet och jag hamnade även i samma klass där.

Efter ett år på IV så skulle jag äntligen börja gymnasiet, och på sommarlovet fann jag min kärlek Jonatan och jag började på Itmedia linjen.

Detta var lite utav mitt liv, skrev inget utav Emma & Hilma och mitt syskonbarn Wilma men det vet ni redan :).



Kommentarer
Postat av: PATRICIA - Wiljas Mamma & gravid med lillasyster.

Åh, va fin kommentar du lämnade.. Tack så jätte mycket, känns som varenda kommentar utav detta slag är som en STOR pepp!! :) Snart kommer lillasyster, mamma måste vänta ut. Men hon får sluta bråka & göra mig orolig. De här med den stora blödningen är nog bland de värsta jag någonsin upplevt! Huja.



Massa Kramar, hoppas ni får en fin helg <3

2012-02-18 @ 10:08:07
URL: http://mammasangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0