Rökning under graviditeten

Måste bara ta upp en sak som stör mig något enormt

Det där med rökning under graviditeten & såklart förtäring av alkohol och alla slags droger.

Jag förstår inte som människa hur någon kan tända en cigarett & röka när hon bär på sitt barn , hur tänker man då igentligen? eller tänker man i huvudtaget?

Förstår man inte att barnet där inne får i sig precis samma saker som sin mamma? Alltså nikotin och alkohol om man dricker, man ger ju inte sitt barn alkohol eller cigaretter, desutom är det 18 årsgräns på detta i Sverige. Det är samma sak som att ge sitt barn en cigarett i handen, dock till och med värre när den ligger i magen.

När jag ser en gravid kvinna stå och röka far alla mina tankar igenom huvudet, hon valde alltså cigaretterna framför sitt egna barn, gör hon så redan när den ligger i magen vad göär hon då inte när barnet är ute i vår värld?

För mig är detta samma sak som att se en föräldrer slå sitt barn och det är barnmisshandel, är inte detta barnmisshandel då? Lagen borde ändras och det borde finnas en lag att är man gravid så förtär man inte några droger (alkohol, tobak, knark)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0