Begravning och syskonkärlek!

Jag skrev inget igår och inte så mycket i fredags men jag tar igen allt nu.
I fredags så var det begravning klockan 1 för Magnus, det var jätte vackert i kyrkan med alla blommor och ljus och låtarna som spelades var jätte bra men lika vackert som det var, va det sorgligt väldigt sorgligt.
Jag grät hela tiden medan vi lysnade på psalmer och två låtar och när prästen pratade om vad Magnus hade varit för person, men det värsta var när vi skulle ta farväl av honom, att gå till kistan och lägga sin blomma på kistan där Magnus låg, där kändes det nästan som att jag skulle bryta hop av sorg men jag andades lungt och försökte att tänka på annat, men hur lätt var det?.
Efter begravningen och efter mitt farväl till Magnus så åkte vi hem till Kristina och där hade vi en liten cermoni för barnen men många vuxna var också med, vi fylle ballonger med helium och ritade teckningar eller bara skrev något och så klistrade vi på teckningen på ballongen och skickade iväg den upp till Magnus i himlen.
Det var jätte vackert att se alla ballonger på himlen.





Jag var hos bror hela dagen
 det var min andra bror och hans flickvän också och min mamma,pappa och jag och sen min brors flickvän.Hos min bror John så åt vi en god middag som han och hans flickvän hade gjort och sen så spelade vi "kubb" tjejerna mot killarna och vi spelade två gånger och det blev 1-1, efter att ha stått ute en längre stund och spelat i det kalla vädret så gick vi in och fikade och sedan sjöng vi "sing star" det vad jätte kul=).
Efter att ha varit där jätte länge så ¨åkte vi med min bror Marcus och hans flickvän i bilen så dom skjutsade hem oss.
Tack för en lyckad dag samt kväll.




Jag glömmde en sak, i fredags så mådde vi alla dåligt efter att ha varit på begravning så vi satt hemma hos oss och vi va mamma,pappa,john,Hanna,Marcus,Louise och jag. Vi pratade om att detta som hänt var hemskt och så pratade vi om begravningen och att allt känndes så konstigt för en vecka innan så hade Magnus varit och sett min brors lägenhet och dom hade lagat mat tillsamans, det sa min bror Marcus.
Men när pappa hade gått och lagt sig och John och Hanna hade gått hem så berättade Marcus att han hade "räddat" mig mycket när jag var liten/mindre och han berättade många exempel att en hade varit taskig mot mig och kallat mig en massa fula grejer när min han gick förbi och så hade han sagt att så kallar man inte min syster och en massa och sen hade det bluvit bråk men Marcus sa att han inte ångrade det för man kan ju inte gå förbi och inte låtsas som någonting det är klart jag säger till han sa Marcus, hehe. Och sen sa Marcus och någon till och med skulle säga "glasögonorm" när du var liten (jag hade glasögon när jag var mindre) så skulle jag bli arg och då sa jag men Marcus det sa ju du själv jätte mycket till mig förut och då sa Marcus men Jeanette vi är syskon och när jag säger något taskigt ska du inte ta illa upp för jag menar inte det för det är ju bara syskon kärlek, du kommer att förstå när du blir lite äldre Jeanette.
Haha det var så roligt och gulligt när han sa detta det var så inte honom och så roligt när han förklarade sin syskonkärlek till mig=).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0