I taket lyser stjärnorna

I taket lyser stjärnorna

"Sakke är så jävla jävla jävla snygg där han står med det svarta håret och luvtröjan." Det tycker Jenna. På hemliga lappar skriver hon "Sakke Sakke Sakke". Men hon skriver också: "Om du dör mamma, då tar jag livet av mig." Den lappen fäster hon under en av stjärnorna som lyser i taket över sängen. Jenna Wilson är tretton år och hennes mamma håller på att dö i cancer. "I taket lyser stjärnorna" är en väldigt bra bok om döden, om snygga Ullis-Knullis med de stora tuttarna, om riktiga kompisar och om att älska någon så mycket att det gör ont. Författaren Johanna Thydell är 23 år och förlorade själv sin mamma när hon var tonåring.

Lånade denna boken idag och den är grymt bra =) har redan kommit jätte långt i boken (har läst på rasterna och på bussen hem, så bra var den) jag rekomenderar denna boken så LÄS DENNA NU =) hehe.

Det började med att Jessica en som jobbar på pizzan sa att jag skulle låna denna boken för den är grymt bra (för hon har läst min novell och tyckte den var grymt bra och rekomenderade denna boken då) och en/två vecka/veckor senare så läser vi i tidningen att boken "I taket lyser stjärnorna" snart kommer på bio så den måste jag bara se=) men boken först för böckerna brukar oftast vara bättre (det blir ju inte exakt samma  i filmen som i en bok) man får ju reda på mer i boken =) och så är det roligt att läsa. Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0