Nyårsafton

På Nyårsafton försökte jag komma in på datorn och skriva lite på min blogg innan vi stack iväg till Kristina på "nyårsmiddag" men hur mycket jag ville så gick det inte att komma in på internet och sen försökte jag dagen efter och dagen efter men det funkade inte så idag följde jag med till mammas jobb och hjälpte henne lite att plocka upp varor och så & sen så kom jag på att jag kunde kolla om internet funkade här och thada det gjorde det:).

Så nu när det funkade får jag ju berätta lite om nyårsafton som var i onsdags, I onsdags morse när jag vaknade hade jag bestämt mig själv att gå ner till mammas jobb och hjälpa till lite innan mamma kom hem vid klockan 6 men nää så blev det inte för Kristina ville ha med mig och handla mat tills kvällen då mamma, pappa & jag skulle komma till dom på middag och då hade Kristina betsämt "hummersoppa" och varm hummer med smör skulle vi äta och sen en liten "planka" med massa olika frukter på men som sagt tar man med Nett får man faktist skylla sig själv för när vi hade varit i affären den långa stunden kom vi ut ur affären med helt andra saker det blev "potatiskroketer" & "bearnaisesås" och "fläskfile" och "oxfile" fast den där "plankan" med massa olika frukter fick vara kvar:). Sen var vi äntligen på väg hem "Ruda" och Kristina släppte av mig hemma hos mig och jag satt i gång platttången och sminket i första hugg och efter någon timme var jag klar och jätte nöjd så massa bilder blev det där men dom får ni se sen för dom är hemma och jag är inte hemma just nu:).

Maten var suveren "för det var ju jag som betsämde" hehe efter maten blev det att gå till några kompisar "efter att dom hade tjatat på mig ett bra tag" men till slut gick jag jag var där ett tag och hälsade på Tina och hennes kille Micke det blev extra roligt när Tina var där för det var ett riktigt bra tag sen vi sågs men jag får ju inte glömma bort söta Elin som jag kramade på en hel del och Elins snälla kille Fredd, alla ni tack för dom timmarna jag var hos er i alla fall om ni var trötta och så  vidare var det jätte roligt att se er alla:).
Men typ vid halv 12 lämnade jag dom och gick tillbaks hem till Kristina och dom igen och satt och pratade sen slog klockan tolv och jag tog Hilma med ut och kollade på dom härliga raketerna Hilma var rädd först för raketerna som small men när jag svepte in henne i en varm filt och höll för hennes öron tyckte hon det var fint med raketer så hon somnade tillslut i famnen på mig:) men stackars Emma gick aldrig ut "det var för läskigt" men det gick bra ändå så Kristina och Emma stog inne i köket och kollade ut genom köksfönstret på dom härliga raketerna:).
Tack alla det blev en lyckad nyårsafton men det kan ju alltid bli bättre hehe men jag är nöjd hoppas alla ni andra fick en bra nyårsafton. ps: alla bilder jag tog på nyårsafton kommer jag förhoppningsvis att lägga upp lite senare:)


så bara för att det var krångel med datan hemma får ni en bild på söta Hilma
 när hon bara var några dagar  gammal och gäspar:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0