Nu bor han i ett litet hus i himlen.

Idag blev jag jätte glad i skolan för att jag fick reda på att jag blev godkänd i alla nationella proven i svenska, och i läsförståelsen så hade jag bara ett fel och jag var en utav dom bästa i klassen på det (läsförståelsen var det svåraste enligt läraren) och läraren sade också till mig att det var jätte bra gjort i från mig och att jag var en utav dom bästa i klassen på läsförståelsen=), det är skönt att få känna sig glad bland all denna sorg.

Emma och jag låg och pratade på studsmattan idag (Emma,Hilma och jag har hoppat studsmatta idag men sen var vi tvungna att vila lite och lade oss ner) och då sa Emma plötsligt att mamma också tycker det är roligt att hoppa studsmatta och då svarade jag att det tycker hon säkert och Emma sa att det gör pappa också, och så sa hn att hon har en mamma och en pappa och då sa jag ja det är klart att du har det har Nett med, och då sa Emma ja min mamma är inne men min pappa han bor i himlen, och då sa jag ja det gör han, och Emma fortsatte med att pappa bor i ett litet fint hus i himmlen och han har också en liten bil och en hund och en katt och en jätte stor säng, då sa jag att pappa har det nog jätte fint där han bor nu men vad tror du att han gör just nu då, då svarade Emma med att hon trodden att han åt mat och då frågade jag vad för mat och då svarade Emma att hon trodde att han åt soppa och att han kanske snart skulle hoppa studsmatta i himlen. Medan Emma sa allt detta så låg hon på studsmattan och kollade upp mot himlen och så pekade hon vart alla hans saker stod i himlen. Ja Emma och Hilma er underbara pappa han bor i himlen nu, han har säkert det jätte bra och en jätte bra utsikt på sina underbara döttrar.

Att få höra när Emma berättade var så fint sagt av en 5 åring så tårarna fick jag torka bort fler tal gånger från mina kinder.
Hur du än känner och mår och oavsett väder dag eller år så kan du alltid ta en titt upp mot himlen och säga vad du tycker och känner, för din pappa kommer alltid att lyssna på vad du har att säga och vinka gärna hej och hej då för där i skyn finns han alltid.

♥Du var en underbar pappa,make,son,bror,vän och föralltid en underbar Magnus♥

Kramar Nettan!



Kommentarer
Postat av: Nole och Kicki

Det är väldigt bra att småtjejerna har dig. Det här som hände med Magnus känns obegripligt.Jag har skrivit ett litet Till minne av Magnus på min blogg.

Har känt en stor sorgsenhet som behövde kläs i ord på något sätt. Jag länkade också till en låt/video som jag tycker är fylld av känslor, andlighet och mycket vackra bilder. Kanske det är så det ser ut i himlen. Blir mycket effektfullt i hörlurar och på helskärm.

2009-03-31 @ 18:26:22
URL: http://janolof.blogg.se/
Postat av: Nettan

Nole och Kicki;Ja allt detta känns dom en hemsk marddröm, det känns som att Magnus är på "semester" och att han snart kommer hem igen. Kanske det, och massor utav tack för att så många skriver om detta och att alla ska veta specielt Magnus själv att han är grymt saknad av oss alla.

2009-03-31 @ 20:06:22
URL: http://glutiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0