Glädje!

Jag sa till Emma och Hilma förut idag när vi åt, "efter maten så ska vi duscha" och Emma kommenterade som vanligt "ja, men inte håret". Efter maten när vi skulle duscha berättade jag för Emma "att jag inte heler tyckte om att duscha håret när jag var mindre, men man måste det ändå för man kan ju inte vara smutisg", sa jag.
Emma lyssnade noga och sade sedan ja Nett du har också varit liten, och sedan medan jag duscahde Hilma så plockade Emma av sig kläderna utan att jag var tvungen att säga till henne, när Hilma var klar tog jag ut henne ur dushen och snurrade in henne i en handduk och satte henne utanför duschen, och då hade Emma redan hoppat in i dushen, snacka om förvånad.
Emma tog upp duschen glatt i handen och tvättade hela kroppen och smörjde sedan in sig med shampo, utan några tjaffs, sedan så sade hon att jag skulle blöta henne hår och det gjorde jag med häpnad och så tog hon själv shampo i håret som jag sedan fick tvätta ur medan hon stod och pratade vad vi skulle göra efteråt, och inte ett ända skrik fick jag höra och inte ett ända gnäll eller tjaffs om något.

Jag sade sedan att till Emma att hon var klar och inte behövde duscha mer om hon inte ville, men hon ville absolut inte komma ur duschen och stod i duschen lääänge och sjöng och tvättade sig med glädje.

*Glädjeskutt*
*Hoppar upp och ner av glädje*
(Emma har aldrig tyckt om att tvätta håret, men så klart har vi ju gjort det på henne ändå men då har hon varit arg och ledsen, så det var såklart jag var chokad idag av detta, och samtidigt väldigt väldigt stolt och glad över min stora tjej som är så duktig:).
Kramar Nettan!

Min stora och duktiga tjej Emma:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0