Apotekarens julmust


Nu är det snart jul och då är det tillåtet att dricka julmust igen, och såklart så ska det vara apotekarens eftersom att alla andra julmust sorter innehåller malt (gluten). Förra året innan jul så fick jag reda på att jag tålde apotekarens julmust innan det så visste jag inte att jag tålde någon julmust i huvudtaget, och då fick jag reda på vad julmust också smakade gott.Jag har dock druckit julmust innan när jag var liten och blev då riktigt sjuk, så sen dess har jag aldrig druckit det innan förens förra året.

Jag tycker det är bra att apotekarens har gjort utan malt i sin julmust, den är jättegod så igentligen behöver ingen ha något spår utav gluten i sina julmustsorter. Men bra att någon tänker på oss som inte tål allt, för innan har jag alltid fått dricka coca-cola när alla andra har druckit julmust hur roligt är det?, det är klart vi vill kunna äta och dricka det som alla andra gör och om det går att göra så att vi också kan det så kan man göra det tycker jag.

Jag är i alla fall glad att julen snart är här och att man får börja dricka julmust igen, det som är så gott.
Kramar Nettan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0