Ska ni vaccinera er?



Ska ni vaccinera er? dom som är i risksonen får först vaccin dom som vill såklart, gravida kvinnor,människor med kroniska sjukdomar,skolelever och folk som jobbar inom vården var det fler? rätta mig i sånna fall.

Men efter att dessa har fått så får dom som vill också vaccinera sig emot A(hin1), jag fick idag hem en lapp om vaccination men det är såklart frivilligt att ta och man skulle fylla i och lämna in till mentorn om man ville vaccinera sig eller inte men jag ska inte ta sprutan. Alla som jag har pratat med säger att dom inte ska ta sprutan och att dom hade hört att den var farlig, jag vet ingenting om sprutan och jag vet ju inte heller om något händer i fall jag tar den, är den farlig?.

Tydligen så innehöll vaccinet någon hajolja eller vad det var, och hajar är utrotningshotade så varför ta något från dem? och så innehöll den kvicksilver och det är farligt och det vill inte jag ha i mig.

Ska ni ta vaccinet emot A(hin1)? vad tycker ni om vaccinet.

Kramar Nettan!


Kommentarer
Postat av: Elina

Jag ska inte vaccinera mig, är inte någon utav dom i risksonen men ska inte vaccinera mig sen ändå.



2009-10-13 @ 20:52:40
Postat av: Liv

Jag ska vaccinera mig

2009-10-13 @ 20:59:08
Postat av: Susanna

Jag ska inte heller vaccinera mig, lät lite läskigt med att det innehöll kvicksilver

2009-10-13 @ 21:01:50
Postat av: Jim.. =)

Jag ska nog inte heller vaccinera mig.. det kan ju orsaka biverkningar och andra dåliga saker.. + det innerhåller kvicksivler får man för mkt i sig kan man dö.. så nej tack.. =)

2009-10-13 @ 21:04:02
Postat av: Dahl

nej tror inte heller jag ska göra det, men man vet aldrig

2009-10-13 @ 21:29:44
Postat av: Jeanette

Jag och min familj ska inte vaccinera oss. Litar inte riktigt på vaccinet.

2009-10-13 @ 21:39:56
Postat av: André

Hmm jag skulle nog inte heller ta sprutan, orka ta risken liksom (:

2009-10-13 @ 21:43:48
Postat av: kristina



Hello:)



Jag har fått likadan lappar, har velat fram och tillbaka och måste bestämma mig till i imorgon över barnens sprutor...



Har hela tiden lutat mot ett nej, men jag är fortfarande osäker - då det gäller barnen och inte mig...



Kram

Miss u2

2009-10-15 @ 10:34:26
URL: http://branden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0