Chokladboll eller negerboll?


Jag har gjort chokladbollar negerbollar. Sedan jag var liten så har jag sagt negerbollar och sedan helt plötsligt så fick man inte säga det längre, och det kan jag inte förstå. Har man sagt en sak ända sedan barnsben är det rätt svårt att plötsligt ändra sig men ibland säger jag chokladboll (beror på vilket sällskap jag är i). Jag tycker det är lite barnsligt att man inte får säga negerboll längre för att det anses vara rasistiskt, då är det lika rasistiskt att säga vitlök!, vad är skillnaden egentligen.

Lika barnsligt är det att man inte får sjunga Sveriges nationalsång i skolorna längre för att det anses rasistiskt, herregud hur långt ska detta gå egentligen? Skulle jag ha på mig en tröja som det stod Sverige på eller Sveriges flagga på tex, så skulle jag förknippas som rasist, men går någon från ett annat land och sjunger på sitt lands nationalsång eller bär något som förknippas med deras land så är det ingen som bryr sig och det är inte rasistiskt. Hur lustig är vår värld egentligen?

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0